• Eigen drukkerij
  • Bedrukte passen vanaf 5 cent
  • Levering in 1 dag mogelijk
  • Meer dan 20 jaar ervaring

De 7 extra’s van DCP

Misschien heb je ooit een cardprinter of een doos labels besteld in onze webshop en is het daarbij gebleven. Omdat je de printer al op je duimpje kende, maar deze aan vervanging toe was. Of omdat je precies wist welke labels je nodig had en je deze op onze website vond voor een goede prijs. Dat is prima, daar is onze webshop voor: zoeken, bestellen, leveren, klaar. Toch is DCP meer dan alleen verkoper van producten. Waar andere aanbieders soms niet meer doen dan ‘dozen schuiven’ bieden we bij DCP graag meer.

fulfilment door DCP

We doen graag nét iets meer

Wij willen echt van toegevoegde waarde zijn voor jouw bedrijf. Dat betekent dat we graag met je meedenken over hoe we er samen met jou voor kunnen zorgen dat jouw bedrijfsprocessen nog beter, slimmer, betrouwbaarder, stabieler kunnen verlopen. En welke printers, labels, slimme passen en systemen daaraan kunnen bijdragen.

Dat we je op zoveel fronten kunnen helpen, daar zijn we best trots op. Maar het maakt het soms ook moeilijk uit te leggen wat we nou eigenlijk precies doen. Dat we meer zijn dan een leverancier van passen, printers, labels en accessoires. Daarom vertellen we je in dit blog graag over de 7 extra’s van DCP. Vertel jij het verder?


Extra 1:
We leveren diensten

In onze webshop vind je alles op het gebied van passen, labels en printers. Daarmee kun je in principe zelf aan de slag. Maar wat is er nu fijner dan volledig ontzorgd te worden? Dat je bijvoorbeeld je mailing en het programmeren van passen en labels gewoon kunt uitbesteden aan een specialist die elke dag met hetzelfde bijltje hakt?

Dat kan bij DCP. Zo nemen we je graag het hele fulfilmentproces uit handen of gaan voor je aan de slag om jouw passen of labels te personaliseren. En heb je zelf geen goede opslagmogelijkheden? Dan kun je je voorraad labels en/of passen door ons laten beheren.

Of je nu in een kleine of grote organisatie werkt, wij staan klaar voor iedereen. Van eenmanszaak tot multinational, van regionale stichting tot landelijke non-profit organisatie. En ook system integrators weten ons te vinden.


VOORBEELD

DCP verzorgt het volledige productie- en logistieke proces voor STERKADO, zodat zij op piekmomenten meer dan 100.000 giftcards kunnen leveren aan hun klanten. Wij regelen alles, van het bedrukken van de gepersonaliseerde giftcards tot het op tijd versturen van de gepersonaliseerde pakketjes naar alle (huis)adressen. En alles wat daar tussenin zit.

Lees de volledige klantcase



Extra 2:
We bieden support en training

Heb je eenmaal een product bij ons aangeschaft, dan kun je altijd bij ons terecht voor ondersteuning. Of het nu gaat om een cardprinter of een pakket labels. Als jij merkt dat je er niet helemaal uitkomt, staan we voor je klaar.

Onze telefonische ondersteuning kan je vaak prima op weg helpen. En als het nodig is komen we bij jou op locatie om je op weg te helpen, bijvoorbeeld met de installatie van een printer. We zorgen er dan voor dat alles precies wordt afgestemd op jouw systemen. Daarbij geven we je een korte training om de (nieuwe) functies en mogelijkheden van je printer te leren kennen. Zo maak je een vliegende start met jouw nieuwe printer.


VOORBEELD

Koop je een cardprinter bij DCP? Dan krijg je daar standaard CardPresso-software bij, zodat je vrij eenvoudig een eigen ontwerp voor je passen kunt maken. Heb je echter geen tijd om uit te zoeken hoe de software precies werkt? Dan kun je DCP vragen om een kant-en-klare template voor je te maken die jij direct kunt gebruiken. Desgewenst verzorgen we ook nog een korte training bij jou op locatie. Wel zo makkelijk!



Extra 3:
Onderhoud

Op de meeste printers zit standaard 2 jaar fabrieksgarantie op basis van bring-in service. Dat betekent dat je je printer een tijdje moet missen als je een storing niet zelf kunt oplossen. Bovendien bepaalt de fabrikant of een defect onder de garantie valt. Gelukkig kun je ook het DCP-servicecontract voor je printer afsluiten. Je weet dan zeker dat je printer één keer per jaar een goede onderhoudsbeurt krijgt. Zo verleng je de levensduur van je machine gemakkelijk met een paar jaar. En ontstaan er minder snel problemen. Als er toch een keer iets mis is, lossen we het probleem snel voor je op. Als het moet, lenen we je zelfs een printer, zodat jij verder kunt.


VOORBEELD

Met de Epson CoverPlus-pakketten breid je de standaard fabrieksgarantie op een ColorWorks-printer van Epson uit naar 3 tot 5 jaar. Daarmee voorkom je hoge reparatiekosten buiten de garantieperiode, aangezien onderdelen vaak duur zijn en je bovendien onderzoekskosten moet betalen als de garantietermijn verstreken is.



Extra 4:
Presales en aftersales vinden we net zo belangrijk als de verkoop

Vooropgesteld, we verkopen graag. Zonder verkoop geen bedrijf. Maar we verkopen wel graag de juiste producten en diensten. Want als klant heb je er niets aan dat we jou een printer verkopen die helemaal niet voldoet aan jouw verwachtingen en eisen. Daarom denken we graag vooraf met je mee wat nou écht de beste oplossing is. Daar zijn we eerlijk in. Als we denken dat we een goedkopere oplossing voor je hebben dan wat jij in eerste instantie voor ogen had, zeggen we dat ook.

Ook na de levering van jouw bestelling horen we graag van je of we nog iets voor je kunnen doen. Of alles naar behoren werkt en of je tevreden bent. En zien we in de markt iets nieuws dat ook voor jouw business interessant zou kunnen zijn, dan nemen we contact met je op. Gewoon, omdat we het leuk vinden om collega-ondernemers verder te helpen.


VOORBEELD

Global Horticare bestelde online een Epson C3500 full colour labelprinter in onze webshop. Toen ze de printer in gebruik namen, bleek echter al snel dat deze niet helemaal voldeed aan de verwachtingen. En dus werd er alsnog telefonisch contact gezocht met onze verkoopafdeling. Samen gingen ze op zoek naar een betere oplossing.

Lees de volledige klantcase



Extra 5:
Topmerken label- en cardprinter zien ons als expert

Nog een jaartje en dan viert DCP zijn twintigjarig bestaan. In al die jaren hebben we een uitstekende relatie opgebouwd met de topmerken van labelprinters en cardprinters. Zo zijn we gold partner van EPSON en mogen we onszelf Zebra RFID Specialist en Zebra Businesspartner Advanced Card Printers Specialist en Printer Repair specialist noemen. In Nederland zijn we zelfs de enige Card Printers Specialist van Zebra.

Onze samenwerking gaat zo ver dat leveranciers ons soms bellen om hun klanten te helpen.


VOORBEELD

In een pretpark in het Zweedse Göteborg staan een paar kiosken met ingebouwde Zebra-cardprinters. Bezoekers kunnen er wat muntgeld in doen en dan komt er een heus ‘rijbewijs’ op plastic pas uitgerold. Althans, dat was de bedoeling. De hardware en software bleken echter niet goed op elkaar afgestemd, waardoor de printers hun werk niet deden. De hulp van collega Roland werd ingeschakeld om ter plekke uit te zoeken waar het misging. Binnen een dag was het probleem opgelost. Kioskbouwer blij, softwarebouwer blij, Zebra blij. En Roland natuurlijk, want die genoot van zijn korte buitenlandtrip.



Extra 6:
Altijd op zoek naar nieuwe innovatieve oplossingen

Verder kijken dan je neus lang is, altijd op zoek gaan naar een nóg betere oplossing, dat zit in ons bloed. We houden onze eigen processen en protocollen regelmatig onder de loep, zodat we continu verbeteren. En zoeken we naar nieuwe oplossingen, voor onszelf en voor onze klanten.

Zo hebben we onze eigen webAPI ontwikkeld om veiliger en betrouwbaarder data te kunnen uitwisselen met onze klanten. Ook hebben we ons eigen labelmerk in de markt gezet: TopDutch Labels.


Extra 7:
We hebben een eigen IT-afdeling

Je las al bij het vorige punt dat we onze eigen webAPI hebben ontwikkeld. Dat kan natuurlijk niet zonder een goede IT-afdeling. We zijn dan ook trots op onze IT’ers die ervoor zorgen dat onze technische bedrijfsprocessen op rolletjes lopen. Maar ze helpen ook onze klanten bij het programmeren van printers, readers en scanners. Ze koppelen databases aan systemen en helpen onze klanten om hun databases op orde te maken en houden. En zorgt een update naar een nieuwe Windows-versie opeens voor problemen met een printer? Ook dan is een telefoontje naar onze IT’ers vaak voldoende om het op te lossen.


VOORBEELD

Van der Valk-hotel Gent kocht een nieuwe labelprinter voor in de restaurantkeuken: de SATO FX3-LX. Met deze stand-alone printer wordt het HACCP-proof etiketteren een eitje. Maar dan moet je natuurlijk wel eerst de juiste informatie (lees: database) in de printer stoppen. Daar komen onze IT’ers om de hoek kijken. Zij verwerken alle informatie van de klant in een database en programmeren de printer helemaal op maat. En na een paar maanden ermee gewerkt te hebben, wordt de database nog verder geoptimaliseerd.

Lees de volledige klantcase



Altijd een stapje verder

Kortom: we zetten graag een stapje verder. “Gaat niet” bestaat niet in ons woordenboek. Daarom gaan we net zolang door totdat we een oplossing hebben gevonden voor jou als klant. Waarom? Omdat we niet geloven in korte-termijn-denken. En we onze klanten graag écht verder helpen. Nieuwsgierig of we ook jouw probleem kunnen oplossen? Neem contact met ons op. We gaan graag met je in gesprek.