• Eigen drukkerij
  • Bedrukte passen vanaf 5 cent
  • Levering in 1 dag mogelijk
  • Meer dan 20 jaar ervaring

Op piekmomenten meer dan 100.000 giftcards voor STERKADO

Als specialist in plastic pasjes levert DCP maatwerk aan klanten in uiteenlopende branches. Voor onze klant STERKADO leveren we op piekmomenten meer dan 100.000 giftcards. Maar daar blijft het niet bij. Waar we in 2014 begonnen met het vervangen van de papieren cadeaubonnen door een plastic variant, verzorgen we inmiddels ook de fulfilment. STERKADO zorgt voor de financiële afwikkeling en DCP regelt het volledige productie- en logistieke proces. Dus van het bedrukken van de gepersonaliseerde giftcards tot het op tijd versturen van de gepersonaliseerde pakketjes naar alle (huis)adressen. En alles wat daar tussenin zit.

Lees onderstaand meer over de succesvolle samenwerking met deze klant.

 

Hans Opmeer

“DCP is een betrouwbare en zeer prettige leverancier om mee te werken. Ze staan open voor nieuwe uitdagingen en zijn voortdurend mee op zoek naar nieuwe ontwikkelkansen. Dat komt beide bedrijven ten goede."

Hans Opmeer, eigenaar STERKADO

pas van Sterkado


Wat was de uitdaging?

STERKADO is een keuzecadeau waarbij medewerkers van bedrijven een gepersonaliseerde giftcard krijgen om vervolgens zelf één of meerdere cadeaus uit te kiezen. In 2014 stapt STERKADO over van een papieren cadeaubon naar een giftcard. Het moment waarop de samenwerking met DCP start. De overstap naar pasjes heeft een flinke (technologische) impact op de organisatie. Omdat het keuzecadeau niet alleen uit de pas zelf bestaat, maar ook uit een mooie verpakking, én omdat het cadeau bovendien volledig gepersonaliseerd wordt, moet het hele logistieke proces van drukken, personaliseren en versturen perfect op elkaar afgestemd worden. Een van de redenen waarom STERKADO na een paar jaar ook de fulfilment wil uitbesteden aan DCP.


De wensen van de klant

  • Gepersonaliseerde giftcards, optioneel* met logo van de klant
  • Mogelijkheid om grote oplages te bestellen (5.000+ giftcards)
  • Capaciteit om hoge volumes tijdens drukke periodes binnen 24 uur te leveren
  • Barcodes, pincodes en QR-codes op de giftcard drukken
  • Uitgegeven giftcards koppelen aan de database

*

De ‘logopas’ heeft dezelfde achterkant als de gewone STERKADO-cadeaukaart, maar heeft een blanco voorkant. Zo liggen ze op voorraad bij DCP, voorbedrukt met barcodes en nummers. Zodra een klant van STERKADO een logopas bestelt, drukt DCP daar het eigen ontwerp van de klant op. Omdat we altijd een ruime voorraad hebben klaarliggen, kunnen we dat ook tijdens piekperiodes binnen een dag realiseren.


Onze oplossing

In 2014 wordt de papieren cadeaubon dus vervangen door de plastic variant. Omdat de cadeaukaart steeds populairder wordt, met name voor de feestdagen, drukt DCP al gauw duizenden giftcards voor STERKADO. Ze merken dat we de orders niet blind uitvoeren, maar dat we altijd aan de bel trekken als we iets raars zien. Omdat de samenwerking erg goed bevalt, durft STERKADO het aan om ook de fulfilment aan DCP toe te vertrouwen.

De klantportal van STERKADO speelt hierin een essentiële rol. Klanten van STERKADO kunnen hier online hun giftcards bestellen, bezorgadressen uploaden en desgewenst hun bedrijfslogo of eigen ontwerp toevoegen. Omdat DCP continu toegang heeft tot de portal kan het productieproces direct worden opgestart en goed gemonitord. Zowel door DCP als door STERKADO.

Zo ontvangt iedereen, snel en op tijd, een giftcard met de juiste persoonlijke code en waarde.

“Voorheen moesten de pasjes steeds van DCP naar de partij die de fulfilment voor ons deed. Dat kostte extra tijd, dus daar zijn we mee gestopt. Nu hebben we alles bij elkaar, waardoor we veel sneller kunnen acteren.”


Het resultaat

Met onze fulfilment service nemen we STERKADO dus ook het volledige logistieke proces uit handen. Om dat zo efficiënt mogelijk te laten verlopen, hebben we de afgelopen jaren intensief samengewerkt. De scanportal is steeds verder geoptimaliseerd. Ieder jaar weer evalueren we wat er goed gaat en wat nog beter kan. Zo weten we nu allebei precies welke orders er in behandeling zijn, wat de status ervan is en wat er nog gaat komen. Met name die prognose is heel belangrijk, zodat we precies weten wanneer we meer mensen moeten gaan inplannen.

Niet alleen de portal wordt steeds beter, ook de logistiek krijgen we steeds beter op orde. Een simpel voorbeeld: voor grote orders scannen we de pasjes nu in badges. In plaats van pas voor pas te scannen, kunnen we nu een doos van 200 pasjes scannen en in een keer koppelen aan het systeem. Waar we vroeger misschien 2 uur nodig hadden voor het versturen van 2.500 passen is dat nu nog maar 5 minuten werk.

En misschien wel het allerbelangrijkste: de klanten van STERKADO zijn blij met de snelle levering en met de uitstraling van de giftcards.

“Samen hebben we het proces steeds beter op orde gekregen. We lopen nu twee stappen vóór in plaats van achter.”

fulfilment tijdens piekperiode

inpakken giftcards

alles ligt klaar in de schappen

Het logistieke proces van stap tot stap

  1. Giftcards bedrukken
  2. Giftcards voorzien van persoonlijke code en waarde (bepaald door de klant)
  3. Gepersonaliseerde wikkels en kaarten waarin de giftcards verpakt worden, laten drukken
  4. Giftcards verpakken in het juiste doosje of luxe gevouwen kaart
  5. Pakketjes adresseren naar huisadressen (individueel) of kantooradres (gebundeld)
  6. Aanbieden pakketjes bij PostNL

In de piekperiode maken we gebruik van heel wat middelen:

Infographic STERKADO


We blijven ontwikkelen

Dat de samenwerking met STERKADO zo goed loopt, heeft ongetwijfeld ook te maken met het feit dat we dezelfde waarden delen. We kijken niet naar de beren op de weg, maar naar de horizon, waar we naartoe willen. We willen telkens verbeteren en ons bedrijf een stapje verder brengen. En dat mag nooit ten koste gaan van de mensen.

Ons gezamenlijke doel: de juiste mensen op het juiste moment aan het werk hebben, zodat we niet alleen efficiënt en snel kunnen leveren, maar dat het ook leuk is om te doen. Er moet in korte tijd veel verstouwd worden. Dat doen we graag zonder grote stress. Of zoals Hans Opmeer het verwoordt: “Als je een bedrijf wilt laten groeien, moet je zorgen dat de fundering goed is, dat het klopt. Niet alleen het systeem, maar ook de mensen die erin werken.”

De giftcard is nog steeds onverminderd populair als cadeau voor de feestdagen. En in coronatijd zien we dat veel klanten de cadeaukaart naar de huisadressen van de medewerkers laten versturen. Dat betekent dat er steeds grotere aantallen orders in korte tijd moeten worden verwerkt. Om die uitdaging nog beter aan te kunnen gaan, huren we met STERKADO nu tijdelijk een aparte bedrijfsruimte. Gedurende een paar weken worden hier alle orders voor STERKADO verwerkt. Het begon als noodzaak in coronatijd, maar is inmiddels een blijvertje, omdat we het proces dan nog beter kunnen stroomlijnen, zodat ook last-minute bestellingen snel en goed geleverd worden.

“Ik zou liegen als ik zeg dat er nooit wat fout gaat. Maar als het fout gaat, kunnen we het zonder stress en gedoe oplossen. Dat is het fijne van onze samenwerking.”


Over het bedrijf

logo SterconceptsSTERKADO verzorgt de leukste cadeaus voor personeel en relaties. Voor elke denkbare gelegenheid, zoals voor kerst, verjaardagen, als bedankje en bij jubilea. Ontzorgen is daarbij het toverwoord: STERKADO regelt alles voor je. Je kunt de gepersonaliseerde giftcards naar je bedrijf laten opsturen, zodat je de cadeautjes zelf kunt overhandigen aan je medewerkers. Maar met hetzelfde gemak laat je ze thuisbezorgen. Hoe ze ook bij de mensen terecht komen, met dit keuzecadeau kunnen ze inloggen in de gepersonaliseerde webshop en één of meerdere cadeaus uitkiezen. 


Meer weten?

Wil je meer weten over deze case, de mogelijkheden op het gebied van giftcards en fulfilment of DCP? Neem dan vrijblijvend contact met ons op en neem ook een kijkje op het DCP blog en onze andere cases.