• Eigen drukkerij
  • Bedrukte passen vanaf 5 cent
  • Snel geleverd
  • Meer dan 20 jaar ervaring

Abonnementspassen Zwembad de Blinkerd

“De abonnementspassen zijn voor ons echt een groot succes!
Het is nu onze uitdaging om de database zo actueel mogelijk te houden.”

Peter Ruiter, teamleider Zwembad de Blinkerd

 

Update februari 2022: Het hier besproken ledenadministratiesysteem wordt niet meer door DCP aangeboden.

 

In het kort

Het buitenzwembad Ten Boer had behoefte aan een nieuw systeem voor de abonnementhouders. Tot nu toe werden de abonnementspassen elk jaar geprint op papier en daarna gelamineerd door de vrijwilligers. Een tijdrovende klus. Daarnaast was er nog geen goede mogelijkheid om de toegang te registreren. Het zwembad wilde de verkoop van nieuwe abonnementspassen via de website optimaliseren en de toegang beter registreren.

Na een brainstormsessie tussen DCP en Zwembad de Blinkerd werd er gekozen voor plastic abonnementspassen met een RFID-chip (zoals de OV-chippas) in combinatie met een online ledenadministratiesysteem, gekoppeld aan de eigen website en iDeal. Het resultaat was dat er meer abonnementen verkocht worden en dat het zwembad meer inzicht heeft in bezoekersaantallen per dag. Ook kost het minder tijd om de passen zelf te maken en de administratie bij te houden.

Abonnementspas Zwembad De Blinkerd

Over Zwembad De Blinkerd

De Blinkerd is een gezellig openluchtbad in Ten Boer. Hier kun je ontspannen baantjes trekken in het 25-meterbad. Kinderen kunnen hun hart ophalen in het recreatiebad, losgaan op de 35 meter lange glijbaan of zich uitleven op de duikplanken. Speciaal voor de allerkleinste bezoekers is er een peuterbad. Tijdens mooi weer is het heerlijk toeven op de zonneweide (met klimrekken!) en uiteraard is er ook een kiosk voor een verfrissend drankje, een ijsje of een lekker patatje.

 

De uitdaging

Er werd gewerkt met papieren pasjes die eerst geprint werden. De abonnementhouders moesten een pasfoto meenemen. Daarna kon de pas gelamineerd worden. Dit maakte het een lastige en tijdrovende klus die jaarlijks terugkeerde. Ook was er geen adequate toegangscontrole. Voorbeeld was de 12-badenkaart. Deze kaart werd ingeknipt bij binnenkomst. Andere bezoekers kregen afhankelijk van leeftijd een ander type pas. Ook dit werd niet optimaal geregistreerd.

 

Onze oplossing

Logo Zwembad de BlinkerdDe oplossing voor Zwembad de Blinkerd is een online ledenadministratiesysteem waarbij zij nu RFID-passen aan hun bezoekers uitreiken. In het systeem staat alle actuele informatie. De pas wordt door een RFID-reader gescand en het systeem toont deze informatie aan de baliemedewerker. Pasfoto’s staan nu in het systeem of kunnen eenvoudig met een webcam worden toegevoegd. De passen hoeven niet jaarlijks vervangen te worden, want in de database wordt aangegeven of een abonnementhouder betaald heeft voor het nieuwe seizoen.

De webbased ledenadministratie is vanuit elke werkplek online te benaderen, uiteraard beveiligd met een gebruikersnaam en wachtwoord. Het bijwerken van de database kan nu vanuit elke locatie en op elk moment gebeuren.

Via de website van De Blinkerd kan eenvoudig een nieuwe pas worden besteld en betaald via iDeal. De gegevens van de nieuwe abonnementhouder staan direct in de database en kunnen door een medewerker gecontroleerd worden. De pas kan aan de balie uitgeprint worden met de aangeschafte cardprinter en voordat de nieuwe abonnementhouder komt, ligt de pas al klaar.

 

"Dat we nu met RFID-passen werken, is fijn voor iedereen. Bezoekers kunnen sneller naar binnen en het scheelt ons heel veel administratief werk, terwijl we veel meer inzicht hebben in de bezoekersaantallen.”

 

 

Het resultaat

Het resultaat is dat zwembad De Blinkerd meer inzicht heeft in bezoekersaantallen en een betere doorstroming heeft bij de entree van het zwembad. De bezoeker kan eenvoudig een nieuwe kaart kopen. Via het systeem kan aan de abonnementhouders een e-mail gestuurd worden. Het scheelt het zwembad veel werk in administratie.

 

foto Zwembad de Blinkerd