• Eigen drukkerij
  • Bedrukte passen vanaf 5 cent
  • Levering in 1 dag mogelijk
  • Meer dan 20 jaar ervaring

Nieuwe Wmo-pas voor 15.000 reizigers? DCP regelt het gewoon!

Stel, je mag als vervoersbedrijf het Wmo-vervoer in de hele gemeente Den Haag gaan verzorgen. Maar voordat je begint, moeten nog wel 15.000 klanten een nieuwe, gepersonaliseerde Wmo-pas met brief ontvangen. Op heel korte termijn. Gelukkig is DCP specialist in dit soort mailings. Noot Personenvervoer schakelde ons daarom in .

"Wij hebben er geen omkijken naar. DCP regelt het gewoon."

Peter Schouten, tender & implementatie manager Noot Personenvervoer

AV 070 vervoerspas

Wat was de uitdaging?

Noot Personenvervoer mag vanaf 1 juni 2019 het Wmo-vervoer in de gemeente Den Haag verzorgen. Een mooie klus, want iedere dag zijn er maar liefst 2.000 ritaanvragen.

Vanuit de Wmo (Wet maatschappelijke ondersteuning) regelen gemeentes een aantal voorzieningen voor mensen die hulp nodig hebben bij het zelfstandig thuis wonen en het ontmoeten van anderen. Een van die voorzieningen is de Wmo-vervoerspas. Hiermee kunnen ouderen gebruik maken van Wmo-vervoer.

Omdat het Wmo-vervoer in Den Haag niet alleen door een nieuw vervoersbedrijf wordt verzorgd, maar ook onder een nieuwe naam (AV 070), moeten er nieuwe vervoerspassen komen. Alle reizigers krijgen een nieuwe, persoonlijke Wmo-pas thuisgestuurd, met daarbij een brief waarin wordt uitgelegd hoe alles werkt.

DCP heeft Noot al eens eerder geholpen met een dergelijk traject. Daar was Noot heel tevreden over, dus kloppen ze ook nu weer bij DCP aan voor hulp.

AV 070


De wensen van de klant

  • Ontwerp een nieuwe vervoerspas
  • Druk 15.000 gepersonaliseerde passen
  • Print 15.000 gepersonaliseerde brieven
  • Plak elke pas op de bijbehorende brief
  • Zorg voor verzending
  • En dat alles binnen 2 weken, dus snel!

Onze oplossing

DCP neemt het hele proces uit handen. Nadat we het ontwerp voor de nieuwe vervoerspassen met Noot hebben afgestemd en overeenstemming hebben over hoe de brief eruit moet zien, kunnen we van start.

“We stemmen de layout van de pas af, sturen de brief en de gegevens van 15.000 reizigers en de rest regelt DCP gewoon. Wij hebben er geen omkijken naar.”

Met de NAW-gegevens van zo’n 15.000 reizigers personaliseren we de passen en brieven. Iedere pas wordt op de juiste brief geplakt, in de envelop gestopt en aangeboden voor verzending. DCP heeft gunstige portotarieven dus dat scheelt ook nog eens in de verzendkosten.

Het resultaat

Binnen 2 weken ligt er bij iedere reiziger een nieuwe pas op de deurmat. In de begeleidende brief staan het nieuwe telefoonnummer en de spelregels voor het gebruik van de pas. Voor toekomstige nieuwe reizigers levert DCP alvast 5.000 extra passen. Met de passenprinter die Noot zelf in huis heeft, kunnen ze de passen verder personaliseren en naar de reizigers sturen. Op kleine schaal is dat prima zelf te doen. De eerste 15.000 zijn door DCP verzorgd – dat scheelt enorm veel werk.

“Projecten worden steeds groter, dus dan heb je een specialist nodig die je kan ontzorgen.”

Voorheen deed Noot dit helemaal zelf, maar de projecten worden steeds groter. Schouten: “Dan is het fijn om een specialist in te schakelen die je kan ontzorgen. Want er zit altijd enorm veel tijdsdruk op. Omdat DCP veel ervaring heeft, weten ze precies wat er moet gebeuren. Je stemt een paar dingen af en de rest regelen zij gewoon voor je. Je hebt er geen omkijken meer naar!”

Over Noot Personenvervoer

logo NootNoot Personenvervoer behoort met een wagenpark van ruim 1.800 voertuigen tot een van de grotere personenvervoerders in Nederland. Noot is actief in verschillende vormen van personenvervoer, van rolstoeltaxi tot touringcar. Daarnaast zijn ze gespecialiseerd in het vervoer van mensen met een mobiliteitsbeperking (gehandicapten, ouderen en leerlingen naar speciaal onderwijs). Dagelijks komt u Noot tegen in heel Nederland, met kinderen, ouderen en mensen met een beperking. Op weg naar school, dagbesteding of bijvoorbeeld zorginstelling.

Noot slaagde er in 2019 in de aanbesteding van de gemeente Den Haag te winnen voor het Wmo-vervoer in die gemeente. Onder de naam AV 070 (AV staat voor aanvullend vervoer, 070 voor het netnummer van Den Haag) zal Noot de komende jaren het Wmo-vervoer verzorgen.

Meer weten?

Wil je meer weten over deze case, de mogelijkheden op het gebied van mailpacks, Wmo-passen of DCP? Neem dan vrijblijvend contact met ons op en neem ook een kijkje op het DCP blog en onze andere cases.