• Eigen drukkerij
  • Bedrukte passen vanaf 5 cent
  • Snel geleverd
  • Meer dan 20 jaar ervaring

Professioneel klussen met de ProfiCard van HORNBACH

Met de ProfiService van HORNBACH heb je als professionele vakman of -vrouw altijd toegang tot de beste service. Van een eigen kassa en servicebalie, tot op rekening betalen en volumevoordeel. Al je aankopen vind je online terug in je eigen account. Daar hoort natuurlijk ook een ProfiCard bij. En dat is waar DCP om de hoek komt kijken. Lees onderstaand meer over de succesvolle samenwerking met deze klant.

“DCP regelt eigenlijk alles voor ons. Wij hebben er geen omkijken naar.”

Danissa van Hattem, projectmanager ProfiService HORNBACH

Danissa van Hattem

ProfiCard HORNBACH

hornbach

hornbach

hornbach

Wat was de uitdaging?

Elke professional die gebruik wil maken van de ProfiService van HORNBACH kan een ProfiCard aanvragen. Van de ZZP'er in de bouw tot bouwbedrijven met tientallen medewerkers. Voorheen vroegen ze een ProfiCard aan op papier, sinds 2017 via een digitaal platform. Om er zelf zo min mogelijk werk mee te hebben, zocht HORNBACH naar een partner die al het werk uit handen kan nemen. Van het bedrukken van de plastic kaarten en encoderen van de magneetstrips tot het versturen van de kaarten.

Klinkt simpel, maar het wordt al wat ingewikkelder als je bedenkt dat de kaarten van nieuwe klanten naar de HORNBACH-vestiging van die klant gestuurd moeten worden en de extra kaarten voor (nieuwe medewerkers van) bestaande klanten naar het bedrijfsadres van de klant. Nieuwe klanten moeten namelijk een formulier ondertekenen voor ontvangst van de kaart. Daarnaast is snelheid geboden, want de professional wil natuurlijk direct aan de slag met zijn klussen. Die wil zijn kaart dus zo snel mogelijk kunnen gebruiken.


De wensen van de klant

  • Plastic kaarten die tegen een stootje kunnen
  • Met magneetstrip, gekoppeld aan het kassasysteem
  • Dagelijkse verwerking
  • Verzending naar HORNBACH-vestigingen en bedrijfsadressen
  • Veilig en snel


Onze oplossing

Via de website van HORNBACH vragen vakmensen een ProfiCard aan. Vanuit het CRM-pakket dat daaraan gekoppeld is, wordt elke dag een database met nieuwe aanvragen automatisch verstuurd naar DCP. Op dit moment gebeurt dat via een beveiligde SFTP-server, zodat de gegevens versleuteld worden aangeleverd. Wel zo veilig.

Elke werkdag verwerkt DCP de aanvragen. Dat wil zeggen dat we de nieuwe klantnummers printen op de voorbedrukte kaarten, de magneetstrip encoderen en zorgen voor de koppeling van het klantnummer met de klantgegevens. Die gegevens sturen we ook weer terug naar HORNBACH, zodat de kaarten geregistreerd kunnen worden in het online portaal. Daardoor kan de klant de pas na ontvangst direct activeren en gebruiken in de winkel.

De ProfiCards zelf worden gebundeld per vestiging en bedrijfsadres. De kaarten voor compleet nieuwe klanten worden naar de vestigingen gestuurd. Als een bestaande klant extra ProfiCards aanvraagt, worden ze direct naar de klant zelf gestuurd. Geplakt op een gepersonaliseerde brief, op briefpapier van HORNBACH en in een HORNBACH-envelop die we daarvoor op voorraad hebben. De aangevraagde kaarten worden nog dezelfde werkdag verstuurd, tegen gunstige portotarieven.


Het resultaat

Het resultaat is een gestroomlijnd proces, waarbij we HORNBACH compleet ontzorgen, iedere dag weer. De klanten van HORNBACH hebben hun ProfiCard snel in huis, HORNBACH heeft er nauwelijks omkijken naar. Danissa is dan ook erg tevreden over de samenwerking met DCP.

Toen HORNBACH in 2020 overstapte naar een nieuw CRM-softwarepakket, was het belangrijk dat het proces zo soepel bleef lopen. Daarom hebben we bij de implementatie van het nieuwe pakket intensief samengewerkt. Dat werpt z'n vruchten af, want ook nu de populariteit van de ProfiCard toeneemt, loopt de verwerking van de aanvragen nog steeds op rolletjes.

"DCP denkt met ons mee over kleine en grote dingen. Dat is heel fijn."

Met de verbeterde ProfiService-portal kunnen klanten nu ook via automatische incasso betalen voor hun aankopen en het aanvragen van een ProfiCard is een stuk eenvoudiger geworden. Bovendien geeft de kaart ook tijdens de corona-lockdowns toegang tot de bouwmarkt. Des te belangrijker dat dit proces accuraat verloopt en iedereen zo snel mogelijk een pas ontvangt. Ook toen bleek dat onze pakketjes tijdens de lockdown niet altijd aankwamen bij de HORNBACH-winkels hebben we naar een goede oplossing gezocht.

"De pakketbezorgers wisten vaak niet dat onze winkels gewoon open waren voor de professionals. DCP heeft toen extra stickers op de pakketjes geplakt met het verzoek ze te overhandigen aan een HORNBACH-medewerker. Zo denken ze met ons mee."

De volgende verbetering staat ook al op stapel: een directe koppeling tussen de systemen van HORNBACH en die van DCP. Een koppeling die mogelijk wordt met de nieuwe webAPI van DCP. Het inrichten daarvan kost natuurlijk wel even tijd, maar de gegevensuitwisseling wordt daarmee nog veiliger, sneller en efficiënter.


Over HORNBACH

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 22.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels vijftien vestigingen in ons land. In 2020 riepen consumenten HORNBACH voor de vijftiende keer uit tot Beste Bouwmarkt van Nederland. Ook nam HORNBACH dat jaar voor de derde keer op rij de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

hornbach logo


Meer weten?

Wil je meer weten over deze case, de mogelijkheden op het gebied van plastic pasjes en klantenkaarten of DCP? Neem dan vrijblijvend contact met ons op en neem ook een kijkje op het DCP blog en onze andere cases.