• Eigen drukkerij
  • Bedrukte passen vanaf 5 cent
  • Snel geleverd
  • Meer dan 20 jaar ervaring

7 redenen om te kiezen voor extra service bij de aankoop van een labelprinter of cardprinter

Als je een nieuwe labelprinter of cardprinter gaat kopen, kijk je natuurlijk allereerst welk type printer het beste past bij jouw printbehoefte. Je selecteert op volumecapaciteit, kleur of zwart-wit, chiptechnologie, enzovoort. Misschien heb je ook een voorkeur voor een bepaald merk. En als je eenmaal een keuze hebt gemaakt, wat doe je dan? Ga je op zoek naar de goedkoopste aanbieder? Of laat je andere criteria meewegen in je keuze voor een printer? 


Veel leveranciers van printers, of het nu om cardprinters of labelprinters gaat, doen precies dat: een printer leveren. Jij bestelt en betaalt, zij halen de printer uit hun magazijn en sturen hem naar je op. Als de printer geleverd is, is de transactie afgerond.

In onze ogen begint het dan pas. Want die printer moet ook worden geïnstalleerd, eventueel worden opgenomen in jouw bedrijfsprocessen en zijn werk gaan doen. En dat moet hij ook blijven doen. Want als de printer in storing gaat, zit jij met een probleem. Daarom koop je bij DCP niet alleen een printer, we helpen je desgewenst ook bij het maken van de juiste keuze, installeren de printer voor je, trainen de gebruikers, zorgen voor regelmatig onderhoud van de printer en leveren support als dat nodig is. Zowel op afstand als bij jou op locatie.

Waarom je voor deze extra service zou willen betalen? We geven je 7 goede redenen:


1. De juiste printer kiezen voorkomt dure miskoop

Soms weet je precies welke printer je nodig hebt en hoef je die alleen nog maar online te bestellen in de webshop. Prima, als je bijvoorbeeld een bestaande printer simpelweg wilt vervangen. Toch kan het heel zinvol zijn om tóch even te bellen, voordat je op de bestelknop klikt. Want iemand die de mogelijkheden van de verschillende labelprinters en cardprinters goed kent, kan je adviseren welke printer het beste past in jouw situatie. Misschien zelfs een betere oplossing voor je bedenken dan je zelf in gedachten had. Bijvoorbeeld omdat een ander merk printer nog meer functies heeft, goedkoper is of net even wat beter past bij jouw bedrijfssituatie. Onze adviseurs denken dan ook graag met je mee, zodat jij de juiste printer kunt selecteren.


2. Geen gedoe: vraag om hulp bij installatie

Als je eenmaal een nieuwe cardprinter of labelprinter hebt aangeschaft, wil je natuurlijk zo snel mogelijk aan de slag. Maar het installeren van een nieuwe printer is vaak best ingewikkeld, zelfs als er plug & play op de doos staat. Want alles moet wel precies worden afgestemd op jouw systemen. En met steeds meer technische mogelijkheden neemt ook de complexiteit van labelprinters en cardprinters toe.

Daarom helpen we je graag met de installatie van jouw printer. Dat doen we op afstand of bij jou op locatie. In het eerste geval houden we een Teamviewersessie, waarin we kunnen inloggen op jouw systeem. Wij voeren dan de installatie uit, terwijl jij meekijkt wat we doen. Vind je het fijner dat we de installatie bij jou op locatie doen – bijvoorbeeld omdat het binnen jouw bedrijf niet is toegestaan om van buitenaf in te loggen op de systemen – dan kan dat ook.

Waar je ook voor kiest, onze experts kennen jouw printer door en door, waardoor de installatie lekker snel gaat. Dat scheelt jou een hoop tijd en gedoe. En bovendien beperk je het risico op productieproblemen in de toekomst. Die kunnen nogal eens ontstaan bij verkeerd gebruik van een machine. Win-win dus.

3. Training geeft je een vliegende start

Het leren kennen van alle nieuwe functies en mogelijkheden van een labelprinter of cardprinter kost vaak een hoop tijd. Maar het kan gelukkig anders: schakel ons in voor een installatie & training bij jou op locatie. We laten de gebruikers ter plekke zien hoe alles werkt. En we gaan pas terug naar Groningen als de printer én de software helemaal naar tevredenheid werken. Als de mensen op de werkvloer ermee aan de slag kunnen. Zo profiteer je optimaal van onze expertise en maak je een vliegende start met jouw nieuwe printer. Plus je voorkomt problemen die kunnen ontstaan bij verkeerd gebruik van de printer. De extra kosten heb je dus snel terugverdiend.


4. Regelmatig onderhoud voorkomt het vastlopen van bedrijfsprocessen

Als je printer een kritiek onderdeel is van jouw bedrijfsprocessen en/of deel uitmaakt van een uitgebreid netwerk, dan wil je hem graag aan de praat houden. Stilstand kost geld. Met regelmatig onderhoud verleng je de levensduur en betrouwbaarheid van de printer. Daarom kun je bij DCP een servicecontract voor je printer afsluiten. We komen dan bijvoorbeeld één keer per jaar bij je langs om de machine te reinigen en waar nodig onderdelen te vervangen.

Die regelmatige onderhoudsbeurt voorkomt problemen en als er toch een keer een storing is, helpen wij je die op te lossen. Als dat niet telefonisch lukt, stuur je de printer naar ons op. Dan zoeken we uit wat de precieze oorzaak is. Meestal kunnen we de storing zelf oplossen, soms moet de printer gerepareerd worden door de fabrikant. Kun je je printer geen dag missen? Dan zoeken we naar een vervangende printer voor de periode dat de printer in reparatie is.


5. Support scheelt jou veel tijd en frustratie

Een storing komt altijd op het verkeerde moment. Dan is het fijn dat je kunt terugvallen op een specialist die de printer zo snel mogelijk weer aan de praat krijgt. Sommige leveranciers bieden deze support niet. Wij wel. Zelfs als je de printer niet bij ons hebt gekocht.  

Onze telefonische helpdesk is elke werkdag van 8.00 tot 17.00 uur beschikbaar. Boek je een Teamviewersessie, dan kunnen ze direct met je meekijken en zoeken naar een oplossing. Is het probleem toch te lastig om op afstand op te lossen? Dan is er ook de mogelijkheid om te kiezen voor support bij jou op locatie. En je mag natuurlijk ook altijd met je printer langskomen in Groningen. Dan kijken we of we de printer voor je kunnen repareren.


Wist je trouwens dat we niet alleen support bieden op het moment dat jouw printer vastgelopen is?

We helpen je ook graag als je even op weg geholpen moet worden. Bijvoorbeeld omdat je collega die altijd precies wist hoe de labelprinter werkt, niet langer bij jouw bedrijf werkt. Of omdat je als vrijwilliger maar één keer per jaar de ledenpasjes voor de voetbalvereniging print en je bent vergeten hoe het ook alweer precies moest. Ook dan frissen we jouw kennis graag even op, zodat jij weer verder kunt.


6. Garantieperiode verlengen is langer plezier van je printer en meer continuïteit

Uit eigen ervaring weten we dat reparatiekosten buiten de garantieperiode aardig in de papieren kunnen lopen. Onderdelen zijn vaak duur en je betaalt ook de onderzoekskosten. Nog vervelender is het als de printer een essentieel onderdeel is van jouw productieproces. Uitval kan de productiecapaciteit dan direct in gevaar brengen. Op veel printers zit standaard 1 jaar fabrieksgarantie. Maar ook in de jaren daarna kunnen er problemen ontstaan. Daarom kan het verstandig zijn om de garantieperiode te verlengen als de fabrikant dat aanbiedt. Je betaalt dan wat extra, maar kunt een hoop kosten besparen als je aanspraak moet maken op de garantie.

Met de Epson CoverPlus-pakketten bijvoorbeeld breid je de standaard garantieperiode op Epson ColorWorks labelprinters uit. Doet de printer het niet of niet zoals het zou moeten? Dan repareert Epson hem gewoon voor je, zonder kosten. Als de printer niet gerepareerd kan worden, dan krijg je een vervangende printer van Epson. Zo kan je de garantieperiode uitbreiden tot 3, 4 of zelfs 5 jaar.


7.
Persoonlijk contact met je leverancier is waardevol

Of het nu gaat om verkoopadvies, hulp bij installatie, gebruikerstrainingen of onderhoud, het is je vast wel opgevallen dat persoonlijk contact bij DCP hoog in het vaandel staat. Natuurlijk helpt ons dat om onze business draaiende te houden. Maar we horen regelmatig van onze klanten dat zij dit óók enorm waarderen.

Bel je onze supportafdeling? Dan hoef je je niet eerst door een ingewikkeld keuzemenu heen te worstelen, maar krijg je direct iemand aan de lijn die je verder helpt. Heb je ons gevraagd de printer bij jou op locatie te installeren? Dan sturen we iemand die de printer door en door kent, maar ook in staat is om zijn technische kennis zo over te brengen dat jij en je collega’s er in de dagelijkse praktijk mee aan de slag kunnen. Heb je een servicecontract afgesloten? Dan zorgen we er bij de periodiek check-up niet alleen voor dat de printer weer op rolletjes loopt, maar informeren we ook altijd even of jij nog tegen dingen aan loopt. Praten we met je over nieuwe ontwikkelingen. Denken we met je mee hoe jij het beste uit je printer kunt halen in jouw dagelijkse praktijk. Kortom, onze interesse gaat een stuk verder dan alleen de techniek. Wij gaan echt voor je op zoek naar de beste oplossing, voor nu en later.