• Eigen drukkerij
  • Bedrukte passen vanaf 5 cent
  • Levering in 1 dag mogelijk
  • Meer dan 20 jaar ervaring

Magazijnbeheer

DCP helpt je je magazijn efficiënt te beheren

Altijd up-to-date inzicht in je voorraad? Dan kun je niet zonder slimme labels, etiketten of plastic schappenkaarten en readers of scanners. Wij vertellen je graag hoe jij de productiviteit en efficiëntie van je bedrijf vergroot met RFID, NFC, barcodes en/of QR-codes. Zowel voor je magazijn als voor het transport van je producten.

Lees hieronder verder over:

Wil je direct horen wat we voor jou kunnen betekenen? Vul dan het contactformulier in of laat je terugbellen. 

Ja, neem contact met mij op

DCP en magazijnbeheer


Zo ondersteunt DCP jouw magazijnbeheer

Magazijnetiketten met smart techniek (RFID) bieden de mogelijkheid gegevens gemakkelijk te beheren. Zo kun je met smart labels en tags, producten en materialen eenvoudig registreren en volgen en heb je real time inzicht in jouw voorraadbeheer. Onze labels en etiketten worden voorzien van alle gewenste gegevens, zoals barcodes, logo’s, teksten en cijfers. Zo zijn jouw producten en materialen met een (hand)scanner eenvoudig te traceren.

Lees blog: RFID programmeren – waar moet je op letten?


Real time inzicht in je voorraad

Door je producten en productonderdelen van goede labels te voorzien, vergroot je de efficiëntie rondom je voorraadbeheer. Zo zie je bijvoorbeeld snel de productspecificaties, behoud je inzicht in je aanwezige voorraad en kun je met de juiste labels producten en orders volgen tijdens het hele logistieke proces. Waardevolle eigenschappen die zowel je warehouse en order management optimaliseren en bijvoorbeeld Just In Time delivery beter mogelijk maken.

hanscanner


Kwaliteitsborging

Een tweede voordeel is kwaliteitsborging van je producten. Met de juiste technologie behoud je real time inzicht in de aanwezige productvoorraad en kun je bepalen of je bijvoorbeeld bepaalde producten moet aanvullen, naar voren moet halen in het schap of vervangen.


Verkleining foutmarge

Het minimaliseren van fouten speelt binnen elk bedrijf een rol. Dit kan dan ook betrekking hebben op zeer uiteenlopende facetten. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Minder fouten tijdens het orderpicking proces
  • Kleinere kans op het verloren gaan van orders tijdens transport

Lees blog: De meest gestelde vragen over RFID

magazijn scanner

order picking

DCP helpt je op weg

DCP levert (smart) labels, schappenkaarten, verzendlabels, palletetiketten en scanapparatuur voor jouw magazijnbeheer systeem. Het systeem zelf leveren we niet, maar we kennen wel de systeemleveranciers die je kunnen helpen een voor jouw bedrijf geschikt systeem te selecteren. En we weten natuurlijk precies welke materialen en apparatuur jij het beste kunt selecteren voor jouw systeem. Ook als je een labelprinter zoekt voor het drukken van magazijnstickers kun je bij DCP terecht. We bieden een brede keuze in labelprinters van topmerken als Zebra, Epson en SATO.

Gebruik RFID ook voor toegangscontrole

Natuurlijk wil je niet dat er onbevoegden rondlopen in je magazijn of warehouse. Om je medewerkers en bezoekers precies de juiste autorisaties te verlenen is een toegangscontrole systeem dat gebruik maakt van RFID een prima oplossing. Daarmee bepaal je wie toegang krijgt tot welke zones in je bedrijf. Om die toegang te verlenen, kun je tags, druppels, keyfobs of plastic passen inzetten. Welke drager je ook kiest, ook hier helpt DCP je graag.

Lees blog: Van toegangspas naar waterdichte toegangscontrole

RFID toegangscontrole


Erik Oldengarm

Kan DCP ook jouw magazijnbeheer versterken?

Erik heeft al veel magazijnbeheerders verder geholpen. Hij denkt graag met je mee welke oplossingen jouw bedrijf kunnen versterken. Geheel vrijblijvend, ook al overtuigt hij je natuurlijk graag van de vele voordelen van DCP.

Neem contact op met Erik



Verder lezen over andere branches