Hoe het allemaal begon
Met twee mensen en één machine
DCP gaat in 2003 van start onder de naam Proall Cardprinting. Oprichter Roland Gort heeft dan al ruim 10 jaar ervaring in het bedrukken van kunststof kaarten op creditcardformaat. Bij zijn toenmalige werkgever is hij de pionier in het waterloos offset drukken. Alle technologische ontwikkelingen in dit proces neemt Roland op zich. En zo bouwt hij een schat aan ervaring op.


Als zijn werkgever stopt, besluit Roland zijn kennis en expertise in te zetten voor een eigen bedrijf. Na een uitgebreid marktonderzoek richt hij, samen met een compagnon, het bedrijf Proall Cardprinting op. Ze schaffen een tweekleurenmachine aan, beginnen met het drukken van plastic passen en… houden niet meer op.
Explosieve groei
Het aantal opdrachten groeit explosief. Al na twee jaar heeft het bedrijf meer ruimte en capaciteit nodig. Eind 2005 verhuist Proall Cardprinting daarom naar een nieuw pand. Er wordt een extra machine aangeschaft. Deze dubbelspoor vierkleurenpers kan
20.000 kaarten per uur bedrukken, full colour en dubbelzijdig. Daarmee wordt de capaciteit verdrievoudigd.
Tijd voor een nieuwe naam
In 2006 krijgt Proall Cardprinting een nieuwe naam: Dutch Card Printing. Een naam die beter past en aansluit bij de internationale markt waarin het bedrijf opereert. We leveren inmiddels plastic passen aan drukkerijen, reclamebureaus, pasleveranciers, overheid, retailers en verenigingen in onder andere Nederland, België en Duitsland. In 2011 wordt de productiecapaciteit opnieuw uitgebreid met een extra vierkleurenpers. Hierdoor ontstaat er nog meer flexibiliteit en kunnen we de snelste levertijd in de branche realiseren.
We blijven vernieuwen
Gedreven door de passie voor ons vak innoveren we voortdurend. We selecteren toeleveranciers die net als wij innovatief zijn, het hoogste kennisniveau uit de branche hebben en betrouwbaar zijn. Deze partners zijn gevestigd in Nederland, Duitsland, Frankrijk, de Verenigde Staten, Zweden en het Verre Oosten.
In 2018 breiden we onze business verder uit door een nieuwe markt te betreden: die van labels en etiketten. We worden dus meer dan alleen Dutch Card Printing. Daarom is dit het moment waarop DCP de officiële nieuwe bedrijfsnaam wordt. Om onze positie in de labelmarkt te verstevigen, lanceren we twee jaar later ons eigen labelmerk TopDutch Labels.
Klaar voor de toekomst
De focus komt steeds meer te liggen op dienstverlening. Met een eigen ICT- en developmentafdeling, een supportdesk en een team van inmiddels 29 collega’s is DCP klaar voor de toekomst.