Giftcard trekt nieuwe klanten voor Sacha Shoes

Hoe trek je nieuwe klanten? Bijvoorbeeld door te flyeren met een kortingskaart. Maar dan moet het er natuurlijk wel aantrekkelijk uitzien, zodat het cadeautje ook echt wordt opgemerkt. En gebruikt. Want pas als iemand daadwerkelijk naar je winkel toekomt en iets koopt - met korting - heb je een nieuwe klant.

“Ik ben zeer te spreken over de professionele samenwerking en de mate van specialisatie van DCP op het gebied van pasjes.”

Luuk van Liere, grafisch vormgever en marketingmedewerker bij Termeer Schoenen B.V. (Sacha Shoes)

Portretfoto van een man met korte donkere haren en grijze trui, met armen over elkaar, kijkt opzij voor een witte achtergrond – voorbeeld van een DCP klant.Portretfoto van een man met korte donkere haren en grijze trui, met armen over elkaar, kijkt opzij voor een witte achtergrond – voorbeeld van een DCP klant.

Wat was de uitdaging?

Sacha zette al flyers met kortingskaarten in om nieuwe klanten te trekken. Maar de kortingskaart werd niet vaak genoeg ingeleverd. Mensen hadden blijkbaar niet het gevoel dat ze iets van waarde in handen hadden. Dat moest dus anders, vond marketingmedewerker Luuk van Liere. En hij nam contact op met DCP voor een grootschalige goodiebag actie in samenwerking met een bioscoopketen.

De wensen van de klant

  • Kortingskaart op pasformaat
  • Aantrekkelijk vormgegeven
  • Professionele uitstraling

De oplossing

Luuk maakte zelf een nieuw design voor de giftcards en de flyers. Wij drukten de passen in hoge kwaliteit en bevestigden die op de flyers, zodat de giftcard precies de luxe uitstraling kreeg die Sacha nodig had. Het drukwerk van de flyer en de pas vormen samen één geheel. Deze totaaloplossing was voor Sacha precies waar zij naar op zoek waren. De eerste reacties zijn dan ook zeer positief.

Cadeaukaart van Sacha ter waarde van €10, met geel-zwarte strik en tekst ‘not for basics’, op een kaart met de tekst ‘€10,- korting op jouw volgende aankoop bij Sacha!Cadeaukaart van Sacha ter waarde van €10, met geel-zwarte strik en tekst ‘not for basics’, op een kaart met de tekst ‘€10,- korting op jouw volgende aankoop bij Sacha!
“De combinatie van een giftcard bevestigd aan een flyer is voor ons het ideale product. Het is precies wat wij nodig hebben.”
Cadeaukaart van Sacha ter waarde van €10, met opvallend geel lint en strik op een geometrisch zwart-wit-geel patroon, inclusief ‘not for basics’-logoCadeaukaart van Sacha ter waarde van €10, met opvallend geel lint en strik op een geometrisch zwart-wit-geel patroon, inclusief ‘not for basics’-logo

Over Sacha Shoes

Sacha, een Europese multinational, heeft meer dan 75 winkels verspreid over 5 landen. Sacha is de merknaam waaronder de schoenenwinkels van de familie Termeer, sinds 1909, de wereld veroveren. Het merk Sacha heeft een eigen en vernieuwende kijk op mode.

Logo van Sacha met grote zwarte S in cirkel en gele letters ‘sacha’, gevolgd door de slogan ‘not for basics’ in zwarte tekst.Logo van Sacha met grote zwarte S in cirkel en gele letters ‘sacha’, gevolgd door de slogan ‘not for basics’ in zwarte tekst.
Vooraanzicht van de Sacha-winkel in Kortrijk met grote glazen pui, logo boven de ingang en schoenen en accessoires zichtbaar in de etalage.Vooraanzicht van de Sacha-winkel in Kortrijk met grote glazen pui, logo boven de ingang en schoenen en accessoires zichtbaar in de etalage.