• Eigen drukkerij
  • Bedrukte passen vanaf 5 cent
  • Snel geleverd
  • Meer dan 20 jaar ervaring

Van NFC pas naar slimme conference call

Als specialist in plastic pasjes levert DCP maatwerk aan klanten in uiteenlopende branches. Voor onze klant Telecom 360 leveren we voorgeprogrammeerde plastic passen waarmee gebruikers eenvoudig waar en wanneer ze willen een conference call kunnen houden. Lees onderstaand meer over deze case en de succesvolle samenwerking met de klant.

"Sinds de samenwerking met DCP merken we dat de loyaliteit van klanten is toegenomen."

Marcel Vijn, managing director Telecom 360

pasje Conference Call

Wat was de uitdaging?

Telecom 360 is gespecialiseerd in het bieden van een ad hoc oplossing voor conference calls. Gebruikers kunnen binnen 5 minuten gebruik maken van de service, zonder dat hier een apart contract voor nodig is. Ideaal voor werknemers die regelmatig onderweg zijn. Hierbij richt het bedrijf zich op individuele gebruikers en geen volledige organisaties.

Het was de uitdaging om het aantal klanten niet enkel uit te breiden, maar ook de loyaliteit te verhogen. Zo bleek dat in de praktijk ook eerdere gebruikers alsnog via een (prijzige) advertentie in de zoekmachine binnen kwamen. De ambitie was dan ook om een manier te vinden die niet alleen gebruiksvriendelijk is, maar ook zorgt voor een verhoging van de top of mind positie bij de (potentiële) klant.

Daarnaast wil Telecom 360 dat het volledige traject tot en met het versturen van de passen uit handen wordt genomen.

De wensen van de klant

  • Pasjes programmeren en printen
  • Fulfilment service
  • Plastic pas in huisstijlkleuren en logo
  • Veilige koppeling met database organisatie
  • Dubbelzijdige bedrukking
  • Internationale inzetbaarheid
  • Variatie in schaalbaarheid
  • Passen moeten binnen 24 uur verstuurd worden

Onze oplossing

DCP biedt Telecom 360 een kant-en-klare oplossing waarbij we het volledige traject van aanvraag tot verzending naar de eindgebruiker uit handen nemen. Hiervoor hebben we een design gemaakt dat past bij de huisstijl van de klant en naast een professionele uitstraling ook herkenbaarheid oproept. Ook leveren we de passen en bijbehorende brieven uit in het Nederlands, Engels en Duits zodat deze internationaal inzetbaar zijn.

Qua techniek maken we gebruik van de NTAG 213 pas. Deze kent voorgedefinieerde velden voor gegevens zoals telefoonnummer, adres en e-mail. Door de plastic pas te programmeren snapt de telefoon automatisch welk speciaal conference call nummer gebeld moet worden als je de pas er tegenaan houdt.

Om ook de snelheid van uitleveren te garanderen hebben we een beveiligde koppeling gemaakt via een SFTP server. Dagelijks wordt hier op een vaste tijd de database met nieuwe opdrachten gezet, waarna de passen binnen uiterlijk een werkdag worden verstuurd. Schaalbaarheid en flexibiliteit spelen hier een grote rol. Zo varieert het aantal opdrachten per dag en komt het ook regelmatig voor dat er een opdracht voor honderden passen de deur uit moet.

Tot slot nemen we de fulfilment uit handen en hebben we standaard briefpapier en enveloppen in de huisstijl van de klant op voorraad. Zodra een pas geprint en geprogrammeerd is, wordt hij op een brief geplakt met de juiste huisstijl en in de gewenste taal. Een geprinte pas kan dus direct in de juiste stijl naar een adres in Nederland of (ver) daarbuiten verstuurd worden, waarbij we ook de porto regelen.

Het resultaat

Met deze oplossing bieden we een service die inspeelt op de wensen van Telecom 360 en de klant in het volledige proces ontzorgt. Inmiddels werken we ruim drie jaar samen en is een soepele klant-leverancier relatie ontstaan. Hierbij spelen we in op wisselende wensen van de klant en zorgen we dat nieuwe passen snel op de plaats van bestemming zijn.

En zeker zo belangrijk: de loyaliteit van de klanten van Telecom 360 is sinds de samenwerking aanzienlijk verhoogd. Een prestatie waar we trots op zijn.

Over Telecom 360

logo Conference CallTelecom 360 biedt internationale conference call oplossingen in meer dan 70 landen. Met de eenvoudige en professionele service kunnen werknemers eenvoudig een conference call houden, waar en wanneer ze ook zijn. Een flexibele service die snel inzetbaar is en waarbij je niet aan een contract vastzit.

Meer weten?

Wil je meer weten over deze case, de mogelijkheden op het gebied van plastic pasjes of DCP? Neem dan vrijblijvend contact met ons op en neem ook een kijkje op het DCP blog en onze andere cases.