• Eigen drukkerij
  • Bedrukte passen vanaf 5 cent
  • Snel geleverd
  • Meer dan 20 jaar ervaring

Vriendenpas Museum Boijmans Van Beuningen

“Ik ben verantwoordelijk voor de vrienden van het museum.
De communicatie met onze vrienden moest echt professioneler.
De passen van Dutch Card Printing hebben ons hiermee heel goed geholpen.”

Annelies Oudshoorn, medewerker relatiebeheer en filantropie bij Stichting tot beheer Museum Boijmans Van Beuningen

In het kort

De vrienden van het museum identificeerden zich tot en met 2013 via een kartonnen pas. Deze pas bracht veel problemen met zich mee, aangezien het veel tijd kostte, vaak kwijtgeraakt werd en erg gevoelig was voor waterschade. Al deze problemen zijn nu opgelost doordat er samen met DCP gekozen is voor een kwalitatieve plastic pas.

Pasjes Museum Boijmans van Beuningen

Over Museum Boijmans Van Beuningen

Logo Museum Boijmans van BeuningenMuseum Boijmans Van Beuningen is een van de oudste musea van Nederland. Het museum is ontstaan toen jurist Boijmans in 1849 zijn kunstverzameling naliet aan de stad Rotterdam. En met toevoeging van de collectie van Van Beuningen in 1958 werd de naam van het museum uitgebreid tot Museum Boijmans Van Beuningen. Het museum bezit een unieke verzameling schilderijen, sculpturen en gebruiksvoorwerpen. De collectie tekeningen en prenten behoort tot de beste van de wereld. Bovendien organiseert het museum het hele jaar door spectaculaire tentoonstellingen over de meest uiteenlopende onderwerpen.

De uitdaging

Dankzij de steun van particulieren, bedrijven, fondsen en de overheid kan Museum Boijmans Van Beuningen onder andere vernieuwde tentoonstellingen, baanbrekend kunsthistorische onderzoek, noodzakelijke restauraties en leerzame educatieve projecten realiseren. Het museum heeft daarnaast 1500 vrienden, die ontzettend belangrijk zijn voor het museum. Zij krijgen in ruil voor hun steun dan ook een reeks aan privileges, zoals het onbeperkt gratis bezoeken van het museum.

Tot 2014 identificeerden deze vrienden zich met een kartonnen kaart. Deze kaart was door de lage kwaliteit echter zeer gevoelig voor beschadigingen door water en verlies. Dit betekende veel werk voor de medewerkers van het museum bij uitgifte en beheer van de kaarten. Er ontstond behoefte aan een kwalitatieve plastic pas die bovendien meer professionaliteit zou uitstralen.

De oplossing

Na haar online offerteaanvraag nam DCP contact op met Annelies Oudshoorn. Ze had vragen rondom kwaliteit van de pas en de kleuren die erop moesten komen.

“Het deskundige advies, het meedenken en de scherpe offerte van DCP waren de doorslaggevende factoren om voor hun oplossing te kiezen” vertelt Annelies Oudshoorn.

Na het ontvangen van de voorbeeldpassen werd samen besloten de plastic passen met twee steunkleuren te bedrukken.

“Het deskundige advies, het meedenken en de scherpe offerte
van DCP waren de doorslaggevende factoren
om voor hun oplossing te kiezen.”

Het resultaat

In 2014 is slechts één vriend van het museum zijn pas kwijtgeraakt. Er zijn geen passen kapot gegaan. De uitgifte van de passen is ook vele malen gemakkelijker en sneller geworden door de invoer van de plastic passen. Voor de professionalisering, de tijdsbesparing en de tevreden vrienden zijn de plastic passen van DCP echt een hele goede oplossing geweest. Annelies Oudshoorn is dan ook zeer tevreden.

[ai:gallery id=24]