• Eigen drukkerij
  • Bedrukte passen vanaf 5 cent
  • Snel geleverd
  • Meer dan 20 jaar ervaring

Ondernemen met gevoel

Samen met ons team bouwen we aan DCP. Keuzes maken: welke markten, welke producten, welke marketing, welke financiering, welke investeringen, ICT? DCP heeft moeilijke jaren gekend. Gelukkig zijn dat slechts nog herinneringen en tevens waardevolle lessen gebleken. De laatste 5 jaar zijn succesvol.

Keuzes maken doe je op gevoel

De nieuwe medewerkers, investeringen, automatisering, marktbewerking, leveranciersselectie. Elke keuze is uiteindelijk op gevoel gemaakt. Natuurlijk toverde ik Excel werkbladen vol berekeningen met terugverdientijden, liquiditeit prognoses, leveranciersanalyses, omzetprognoses. Als analytisch ingesteld persoon geeft dat wel houvast. Da’s fijn. Maar als je de beslissing moet nemen, kun je alle werkbladen van tafel vegen. Het gevoel is bepalend. 

Nieuwe huisstijl en website als voorbeeld

Hoe het gevoel werkt, is mooi zichtbaar geworden bij de vorming van onze nieuwe huisstijl  en website. Nu bijna een jaar geleden zei een medewerker tegen mij dat het tijd wordt voor een nieuwe website. Ik dacht hij is gek. De huidige site is nog maar net 2 jaar in de lucht. De omzet groeit. Toch raakte hij de juiste snaar. We gaven hem fiat om het proces in gang te zetten.

Een nieuwe huisstijl werd bepaald. Bij de vorming van onze huisstijl hebben wij een specialist in de arm genomen. Mirjam van Mirvi. Gewoon omdat het klikte en wij overtuigd werden van haar verhaal. Verschillende logo’s en stijlen werden afgekeurd. We wisten precies waarom, maar konden het niet uitleggen. Totdat het eindresultaat werd gepresenteerd. Het nieuwe logo past precies bij ons. Het gevoel was goed. Klaar.

De websitebouwer is na grondige selectie gekozen op gevoel. De overtuiging van de eigenaar van Accent Interactive waarom zijn bureau de juiste is, was doorslaggevend. Geen moment spijt. De foto’s op onze website zijn gemaakt door een topfotograaf. Het klikte direct met Ewoud Rooks. Zijn passie spat van zijn werk. Gewoon na een kop koffie gekozen.

Nu is alles klaar en is de nieuwe identiteit en website van Dutch Card Printing een feit. Ik ben ontzettend trots op ons team en de partners van DCP. Door deze samenwerking is het gelukt. Wij zijn voortdurend kritisch gebleven op elkaars werk. We bleven openstaan voor ideeën en lieten ons leiden door het gevoel.

Ik heb er een goed gevoel over. zie www.dcp.nl

Lars Kiewiet
mede-eigenaar van Dutch Card Printing