Je wilt dat je omzet flink groeit. We geven je graag zes voorbeelden van hoe giftcards je omzetgroei kunnen stimuleren:
- Giftcard met een aankoopprogramma
Geef klanten een giftcard bij aankoop van een x-bedrag, dat weer te verzilveren is bij de aankoop vanaf bedrag y. Dit zal de gemiddelde kassa-aanslag vergroten en herhaalbezoek stimuleren. - Bijzonder visitekaartje
Maak visitekaartjes met 5 of 10 euro tegoed en geef die aan iedereen die je tegenkomt. Vertel wat je doet en nodig mensen uit om langs te komen in je zaak. Je wilt de mensen verrassen en dat zal hiermee lukken. Mooi instrument voor nieuwe klanten. - Het voordeel van plastic
Klanten reageren veel beter op plastic cards dan op een papieren versie, omdat ze een plastic pas direct associëren met geld. Wanneer je bijvoorbeeld een giftcard in een direct mail verwerkt, zal dat de respons zeker verhogen. - Geef iets weg
Give-aways doen het altijd goed. Geef opgeladen cadeaukaarten weg met een promotionele waarde aan keyplayers uit je doelgroep. - Prepaid cards
Bied je klanten de mogelijkheid om prepaid giftcards te kopen met extra voordeel. Dit kan door bijvoorbeeld een prepaid kaart voor 25 euro te verkopen, waarna ze 30 euro ontvangen. Je bespaart ook nog eens op creditcardtransacties en hebt grote kans dat je klant een nieuwe kaart laat opwaarderen. Dit kan zorgen voor een gestage stroom van terugkerende cashflow. - Van ruilen komt huilen
Komen klanten terug om hun aankopen te ruilen? Geef dan geen geld terug, maar een giftcard.