Plastic passen, labels en rfid
Hulp nodig? +31 (0) 50 579 0084
| info@dcp.nl|
Eigen drukkerij
Bedrukte passen vanaf 5 cent
Levering in 1 dag mogelijk
Meer dan 20 jaar ervaring

Omzetgroei door je giftcardprogramma

03-09-2015

Je wilt dat je omzet flink groeit. We geven je graag zes voorbeelden van hoe giftcards je omzetgroei kunnen stimuleren:

 

  1. Giftcard met een aankoopprogramma 
    Geef klanten een giftcard bij aankoop van een x-bedrag, dat weer te verzilveren is bij de aankoop vanaf bedrag y. Dit zal de gemiddelde kassa-aanslag vergroten en herhaalbezoek stimuleren. 

  2. Bijzonder visitekaartje
    Maak visitekaartjes met 5 of 10 euro tegoed en geef die aan iedereen die je tegenkomt. Vertel wat je doet en nodig mensen uit om langs te komen in je zaak. Je wilt de mensen verrassen en dat zal hiermee lukken. Mooi instrument voor nieuwe klanten.

  3. Het voordeel van plastic
    Klanten reageren veel beter op plastic cards dan op een papieren versie, omdat ze een plastic pas direct associëren met geld. Wanneer je bijvoorbeeld een giftcard in een direct mail verwerkt, zal dat de respons zeker verhogen. 

  4. Geef iets weg
    Give-aways doen het altijd goed. Geef opgeladen cadeaukaarten weg met een promotionele waarde aan keyplayers uit je doelgroep.

  5. Prepaid cards
    Bied je klanten de mogelijkheid om prepaid giftcards te kopen met extra voordeel. Dit kan door bijvoorbeeld een prepaid kaart voor 25 euro te verkopen, waarna ze 30 euro ontvangen. Je bespaart ook nog eens op creditcardtransacties en hebt grote kans dat je klant een nieuwe kaart laat opwaarderen. Dit kan zorgen voor een gestage stroom van terugkerende cashflow. 

  6. Van ruilen komt huilen
    Komen klanten terug om hun aankopen te ruilen? Geef dan geen geld terug, maar een giftcard.