Producent van plastic passen
Hulp nodig? +31 (0) 50 579 0084
| info@dcp.nl|
Eigen drukkerij
Bedrukte passen vanaf 5 cent
Levering in 1 dag mogelijk
Meer dan 20 jaar ervaring

Giftcards vergroten uw omzet

23-08-2013

De meningen over giftcards zijn verdeeld. De één vindt het onpersoonlijk en de ander juist bijzonder persoonlijk, want je laat de ontvanger immers zelf kiezen. Wat ons betreft is het duidelijk waarom giftcards aan populariteit winnen. Het volgende probleem moet bij velen bekend in de oren klinken. Wat geven we oom Jan voor zijn verjaardag? Wie regelt het cadeau? En wanneer moet ik dat dan halen? Giftcards worden vaak gegeven uit tijdgebrek en gemak. Ook de individualisering van onze samenleving draagt bij aan de opkomst van giftcards. En toch kan een mooie giftcard met bijbehorende geschenkverpakking een persoonlijk cadeau zijn.

 

MKB moet kansen grijpen 

De markt voor giftcards groeit sinds 8 jaar explosief en deze trend zet zich nog steeds voort. Nadat Bijenkorf in 2004 als eerste in Nederland de giftcard introduceerde, zijn alle landelijke retailers gevolgd. Bij supermarktketens, kiosken en tankstations kan de consument terecht voor een scala aan thema giftcards of branded cards van de landelijke retailketens, maar ook online zijn de giftcards massaal verkrijgbaar. In het B2B segment worden keuzecadeaus voor medewerkers en relaties aangeboden als incentives in de vorm van een giftcard.

 

Profiteren middels een uitgekiend giftcard programma

Uit steekproeven blijkt dat Nederlanders gemiddeld vijf à zes cadeaus voor hun verjaardag krijgen. In Nederland wonen momenteel 16,7 miljoen mensen. Dat betekent dat elke dag ruim 45.000 mensen jarig zijn. Alleen al op deze verjaardagen worden er gemiddeld meer dan 220.000 cadeaus gegeven. Alle overige momenten waarop cadeaus worden gegeven, zijn nog niet meegenomen in deze berekening. Denk onder andere aan feestdagen, speciale dagen als ‘dag van de mantelzorg’, Secretaressedag en Vader- en Moederdag.

 

Waarom zou ik als MKB’er een giftcard programma invoeren? 

Dat is een goede vraag, maar onderstaande statistieken spreken waarschijnlijk voor zich.

Ook voor de retailer zijn er een aantal voordelen verbonden aan de giftcards, namelijk:

Dat u als bedrijf profiteert van een uitgekiend giftcard programma is inmiddels duidelijk, maar hoe moet zo’n programma succesvol in de markt worden gezet? Daarop komen we terug in het volgende blogartikel. Mis deze dus niet!