• Eigen drukkerij
  • Bedrukte passen vanaf 5 cent
  • Snel geleverd
  • Meer dan 20 jaar ervaring

Giftcards leveren meer op dan ze kosten

Giftcards kunnen voor een flinke groei van je omzet zorgen. Maar het laten maken en uitgeven ervan kost natuurlijk wel geld. Hoe behaal je dan toch extra winst? In een vorig blog gaven we je een aantal voorbeelden die laten zien hoe je extra winst kunt genereren door giftcards uit te geven.

In dit blog zetten we daar de kosten tegenover. Uiteraard zijn de kosten en het budget voor elke onderneming verschillend. Om een goed inzicht te krijgen in de terugverdienperiode is het wel belangrijk deze kosten op een rijtje te zetten.

Kosten van een giftcardprogramma

Welke kosten verbonden zijn aan de implementatie van een giftcardprogramma lees je hieronder. Als je deze kosten goed budgetteert, word je niet verrast en maak je een overwogen beslissing.

  • Wanneer je wilt starten met een giftcardprogramma krijg je te maken met eenmalige opstartkosten. Deze kosten variëren van 95 tot 250 euro en zijn afhankelijk van de complexiteit. 
  • Daarna betaal je maandelijkse abonnementskosten. Deze varieëren van 15 tot 25 euro per maand. Dit is afhankelijk van het aantal verkooppunten en het verwachte aantal transacties. Voor elke pinterminal is een abonnement nodig. Vaak wordt per vestiging 1 terminal geschikt gemaakt voor de giftcardtransacties. 
  • De transactiekosten variëren van 2 tot 8 eurocent per transactie. Dit is afhankelijk van het volume van de transacties. Er zijn twee opties: een bundelpakket (pre-betalen voor transacties) of een flexibel pakket (betalen per klik). 
  • Het ontwerp en de productie van je giftcard. De kosten hiervan zijn afhankelijk van het tarief voor het ontwerp en de oplage van de giftcard. De kosten van het ontwerp variëren van 65 tot 295 euro. De kaartprijs is vanaf 12 eurocent. 
  • De verpakking voor de giftcard kan variëren van 0,17 tot 2,78 euro per verpakking. 
  • De in te zetten marketingtools, displays, in store promotiemateriaal en overige signing. 
  • Externe marketing, zoals een introductiecampagne in zowel online als offline media.